GAL Kolin-só cseppek

2 490 Ft

A GAL Kolin-só cseppek fogyasztása elsősorban azoknak javasolt, akik kevés tojássárgáját és májat fogyasztanak.

Engedélyezett utánrendelésre

Leírás

A GAL Kolin-só cseppek fogyasztása elsősorban azoknak javasolt, akik kevés tojássárgáját és májat fogyasztanak.

Leírás

A megfelelő mennyiségű kolin fogyasztása azért fontos, hogy agyunk, idegrendszerünk, májunk, veséink kielégítően működjenek, de lényegében minden sejtünk olajozott működéséhez fontos. Az alacsony kolin-bevitel egyenes következménye többek közt a metabolikus szindróma, rossz memória, velőcsőzáródási rendellenesség, rosszul működő idegrendszer (fokozott érzékenység stresszre), inzulin-rezisztencia és zsírmáj, májcirrózis. Sajnos az emberek többsége súlyos kolin-hiányban szenved, és alig akad ember, akinek a kolin-bevitele elegendő lenne.

Kinek javasolt A Gal Kolin-só fogyasztása?

A GAL Kolin-só cseppek fogyasztása elsősorban azoknak javasolt, akik kevés tojássárgáját és májat fogyasztanak. A napi javasolt kolin-bevitel minimum 400 mg felnőttek számára. 1 db tojássárgája 100-150, míg 10 dkg máj 200-450 mg kolint tartalmaz. Más ételek kolin-tartalma a kaviártól, velőtől és pár nem gyakori ételtől eltekintve alacsony. Aki nem eszik tehát napi 2-3 db tojássárgáját + lehetőleg hetente legalább egyszer májat, az még ezt a 400 mg-os napi kolin-mennyiséget is nehezen éri el.

Pedig a megfelelő kolin-bevitel fontos, többek közt azért, mert hozzájárul a megfelelő:

•   emésztéshez a gyomorsav-termelés által
•   májműködéséhez
•   homocisztein-metabolizmushoz
•   zsíranyagcseréhez

A GAL Kolin-só a kolint ún. kolin-só (kolin-klorid) formájában tartalmazza, ami egy jól hasznosuló, stabil forma, a vízen kívül semmi egyéb hordozóanyag használata nem szükséges hozzá.

A kismamák és a Kolin-só

A kismamáknak még ennél is fontosabb a kolin, és sokkal nagyobb mennyiségre, legalább napi 930 mg kolinra van szükségük. Ez napi 6-8 db tojássárgáját jelent.

Azonfelül, hogy a magzat normális fejlődéséhez kulcsfontosságú, és így a születési és magzatfejlődési-rendellenességeket is segít megelőzni, egy 2012-es vizsgálatban azt találták, hogy azok az anyukák, akik a terhesség során napi 930 mg kolint kaptak, „jobb” idegrendszerű, egészségesebb gyermekeknek adtak életet, mint azok, akik „csak” 480 mg kolint kaptak. A „jobb” idegrendszerű azt jelenti, hogy terhesség alatt mind a placenta, mind a magzat stressz-szintje csökkent (CRH, kortizol), majd megszületésük után is pár hónaposan mérve jobb „stressz-rendszerrel” rendelkeztek (pl. jobban működő HPA-tengely, jobb visszacsatolások). Az ilyen jobb „stressz-rendszerrel” rendelkező csecsemők felnőtt korukra védettek maradnak számos betegséggel szemben, így az inzulin-rezisztencia, magas vérnyomás és minden stressz okozta betegség ellen, ugyanis a stresszre való fogékonyságunkat erősen a születésünkkor kialakult HPA-tengely milyensége határozza meg (ismert koraszülöttek esetében is, hogy felnőttként sokkal fogékonyabbak a stresszre, inzulin-rezisztenciára).

Érdekes megfigyelés – Weston Price részéről – az is, hogy a természeti népeknél a terhesség és szoptatás alatt magasabb kolin-tartalmú táplálkozást biztosítanak a kismamáknak.

Ha tehát minimum 930 mg kolinhoz jutnak a kismamák legalább a harmadik trimeszterben, azzal megtehetjük az első és talán legfontosabb lépést affelé, hogy gyermekeink kiegyensúlyozott felnőttekké váljanakmajd. Ezenfelül a preeklampsziát is feltehetően megelőzi a terhesség alatt, ugyanis annak oka a placenta magas CRH (corticotropin releasing hormone)-szintje, amit a kolin-szedés jelentősen csökkent. Ez a kutatás azért is érdekes, mert kismamák egy eleve nem kevés, 480 mg kolint szedő csoportjához képest volt jelentős pozitív változás a 930 mg kolint szedő kismamáknál és gyermekeiknél. A kutatásban kolin-kloridot, azaz kolin-sót alkalmaztak.

A kolin-sók (és minden egyéb kolin-tartalmú alapanyag, mint pl. kolin-bitartarát stb.) egyik lényeges minőségi mutatója az ún. amin-tartalom, ami 10 ppm-ig számít megfelelőnek. Az általunk használt alapanyag amin-tartalma jellemzően ennek tizede (1 ppm) és pont az említett kutatásban használt kolin-só formát alkalmaztuk.

Összetétel

Kolin-klorid (kolin-só), víz.

Hatóanyag a napi adagban

  • 6 cseppben: 210 mg
  • 28 cseppben: 980 mg

Fogyasztási javaslat

Napi 6-28 csepp egy vagy több részletben. Töményen ne fogyasszuk, mindig folyadékba vagy ételbe keverjük. Sós íze miatt kis mennyiségben még nem rontja el a leves ízét, sütni-főzni is lehet vele. Ha viszont pár cseppnél egyszerre többet fogyasztunk, és nem szeretjük az ízét, akkor javasoljuk csak 1-2 kortynyi folyadékba cseppenteni, és gyorsan lehörpinteni két falat étel közt, vagy egy kellemes ízű ital előtt. Terhesség és szoptatás alatt 12-28 cseppet javaslunk, ha étkezésünk nem kolin-dús.

Az ajánlott fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, változatos étrendet és az egészséges életmódot. Gyermekek elől elzárva tárolandó.

Felhasznált (szak)irodalom

  • Jiang, X., Yan, J., West, A. A., Perry, C. A., Malysheva, O. V., Devapatla, S., … Caudill, M. A. (2012). Maternal choline intake alters the epigenetic state of fetal cortisol-regulating genes in humans. The FASEB Journal, 26(8), 3563–3574.
  • Zeisel SH, da Costa KA: Choline: an essential nutrient for public health. Nutr Rev. 2009 Nov;67(11):615-23.
  • Corbin KD, Zeisel SH. Choline metabolism provides novel insights into nonalcoholic fatty liver disease and its progression. Curr Opin Gastroenterol. 2012 Mar;28(2):159-65.
  • Poly C, Massaro JM, Seshadri S, Wolf PA, Cho E, Krall E, Jacques PF, Au R. The relation of dietary choline to cognitive performance and white-matter hyperintensity in the Framingham Offspring Cohort. Am J Clin Nutr. 2011 Dec;94(6):1584-91.
  • https://www.tenyek-tevhitek.hu/a_kolin_nelkulozhetetlen_az_egeszseges_elethez.htm

További információk

Tömeg 0.15 kg

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

Be the first to review “GAL Kolin-só cseppek”

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük