Múlt héten egyetlen edzésre jutottam el, illetve nyomtunk egy garázsedzést egy nyűgős 14 hóssal, így a hét második felében úgy eldöntöttem, hogy az ilyen napokra keresek valami izzasztó, otthon is nyomható edzést – ha esetleg nem éreznék elég kreativitást vagy spontaneitást egy saját magam által kreált köredzéshez.

Legutóbb valahol többen Shaun T Insanity-t ajánlották, az Insanity-nél engem megfogott, úgyhogy nem is nagyon nézegettem tovább, letöltöttem gyorsan egy (5+6 db-os) 25 perces edzőprogramját.

Ez a Shaun, mint utóbb kiderült, kint Ámerikában nagyágyú, én persze ilyenekben egyáltalán nem vagyok jártas.

Szóval letöltöttem. Hát, ahogy belenéztem, egyből láttam, hogy elég sok benne az ugrálás, aminek ugye én a gátizomkímélés miatt nem vagyok annyira híve, szülés előtt sem tesz jót a belső szerveknek, gátizomzatnak, szülés után meg főleg. Persze ezek sok-sok év alatt okoznak problémát, és többtényezős sztorik, de ahol tudok gázizomkímélőbb módot választani, ott miért ne?

Egy picit ekkor már utána is olvastam inkább, és láttam, hogy ez itt bizony főleg cardio lesz – na most az az igazság, hogy az én 52 kg-mnak pont nem erre van szüksége, úgyhogy itt egy kicsit el is ment a kedvem az egésztől. De „ha már letöltöttem, akkor csak ki kéne próbálni” – elven továbbhaladtam a tervvel.

Az edzésprogram a Focus T25 nevet viseli és van belőle ALPHA Phase illetve BETA Phase. Természetesen az Alphával kezdtem.

Belenézegettem, és a „04. T25 Focus Ab Intervals Alpha” tűnt a legkevésbé ugrálósnak, úgyhogy először ezt próbáltam. (A szakértők itt biztosan fogják a fejüket, ez így egyáltalán nem professzionális, de az engem kitérdekel, anyuka vagyok, azt csinálok, amit akarok. Jó nem. (De.)

Shaun négy társával nyomja az edzést, persze mind mosolyog, izzad, kockahas és random sikít örömében, hogy “Yayy, mindjárt megdöglünk, yayyyy!”

Ami egyből szemet szúrt, és örvendve konstatáltam, hogy az egyik csaj nem ugrál! Ugyanúgy, ahogy én, minden gyakorlatot kissé alternatívan, rázkódásmentesen csinál. Nem tudom, hogy ennek van-e speckó oka, gondolom nem unalomból tesz így, ennek majd igyekszem utánajárni, kíváncsi vagyok nagyon a miértjére.

Így már kicsit nagyobb kedvvel csináltam a gyakorlatokat, mert bár ez főleg has és core izomzat erősítős 25 perc, azért időről időre volt benne ugrubugri pulzusemelős rész.

Egyébként a csávó így elsőre egészen normálisnak tűnik, őszintén, nem is olyan rossz edzés közben ilyeneket hallgatni, hogy „keep the focus”, „you are in control”. Agykontroll 1.0.

A kijelző bal alsó sarkában pörög a visszaszámláló, illetve az aktuális gyakorlat nevét is kiírja. Ez baromi jó egyébként, csak épp, ha rendesen edzel esélyed nincs olvasgatni, lógás közben persze egészen más a helyzet.

A második 25 perces szekció, amit kipróbáltam, a „03. Focus T25 Total Body Circuit Alpha”, illetve az utolsó részét, a nyújtósat is lenyomtuk családilag vasárnap.

Azt kell, hogy mondjam, hogy jó. 25 percet viszonylag könnyen lehet rá szakítani, mondjuk plank-nél az összes gyerek alattam fetreng, és röhögnek a remegő anyán, a guggolós, hajolgatós gyakorlatoknál pedig a férjem csettintget és füttyög mögülem, de hát ez ilyen.

Kíváncsi vagyok a többi videóra, illetve a Beta verziókra. Az vajon ennél is megdöglősebb? Mert akkor nem tudom, mikor merem bevállalni.

A múlt hét mérlege így egy alakformáló, egy garázsedzés, két T25 és egy T25 Streching. Alakulunk, alakulunk 🙂

Author

Write A Comment