NyomjadAnya!

Anyaság, sport, humor, motiváció.
drop heel
Anyaság

2 hetes kedvcsináló Heel Drop kihívás szétnyílt hasizomra

Többen jeleztétek a minap, hogy szívesen bekapcsolódnátok egy két hetes szétnyílt-hasizom regenerálódós kihívásba, szóval álljanak itt a részletek.

Kezdjük a legfontosabbal: ez a poszt nem helyettesíti az orvosi állapotfelmérést, kérlek a gyakorlatot csak orvosi konzultáció után végezzétek! Nem vagyok edző, de részt vettem egy szétnyílt hasizom regeneráló tanfolyamon, és két edzővel is konzultáltam a szétnyílt hasizom esetén végezhető gyakorlatokról. Viszont nem tudom, hogy kinek mekkora a szétnyílás, ki mennyire van edzésben, stb. Így kérlek szépen, minden esetben óvatosan, körültekintően járjatok el. Köszönöm.

És kiemelném: ez a két hetes kihívás egyáltalán nem pótolja a gyógytornász által összeállított személyre szabott feladatsort, a LYB, a RTM, vagy bármilyen szétnyílt hasizom tanfolyamot, ez inkább egy kedvcsináló tuning, egy kezdőlöket, vagy egy kis kiegészítés az egyéb edzésformák mellé.

Drop Heel - a gyakorlat

Hoztam egy bulletproof, lightosabb, és egy haladóbb verziót is, azoknak, akiknek szűkebb a rés.

A gyakorlatot angolul Heel Drop-nak, azaz sarok-leejtésnek hívják.

Helyezkedj el a hátadon, úgy, hogy derekad szorosan a talajhoz tapadjon. Húzd fel a térdeidet a videón is látható módon. Ez lesz az alappozíció.

Fújd ki a levegőt, aktiváld a hasizmaidat, és próbáld meg elképzelni, hogy hasizmod, köldököd a gerinced irányába közelít, csak és kizárólag ebbe az irányba! Ezt az érzetet kell keresni a hasban, a törzsben, és tartani végig. Amint az érzed, hogy a hasizmod előre (adott esetben felfelé) mozdul, a hasadban hasűri nyomás keletkezik, ne adj isten sátor alakban előre is ugrik a hasizom, akkor azonnal hagyd abba a gyakorlatot, fújd ki a levegőt, és a fentiekre koncentrálva kezdd újra.

A bulletproof verzióban az egyik lábad mindig a földön marad, és a videóban is látható módon emeled a másikat.

A haladó verziót én egy ujjnyi szétnyílással csinálom. Az alaphelyzet majdnem ugyanaz, annyi különbséggel, hogy mindkét lábam fent van, egymás mellett, comb 90 fokos szöget zár be a talajjal, vádli pedig párhuzamos vele. Ebből a pozícióból az egyik lábat lassan leengedem, közben végig figyelek a hasamra, derék folyamatosan leszorít, köldök a gerinc fele közelít, majd láb visszazár. Figyelem! Nem a klasszikus váltott lábas lábleengedést csináljuk, az szétnyílt hasizom esetén 99%-ban tilos (vagy legalábbis nagyon-nagyon nehéz helyesen csinálni)! Másik láb leenged, ugyanúgy figyelünk derékra, hasra, majd visszazár. Az ismétlésszám 50-50 lábanként, összesen 100.

Mindkét gyakorlatot csináld lassan, közben végig a has és a törzs izmaira koncentrálva!

A kihívás kezdete 2017. november 1., a gyakorlatot minden reggel és este végezzük, pihenőnap nincs.

Ha bármikor azt látod, hogy sátor alakban előreugrik a hasizmod, azonnal hagyd abba a gyakorlatot!

A poszt alatt minden építő jellegű hozzászólást megköszönünk!

Most pedig anya fáradt, anya el aludni. Holnaptól pedig megnyomjuk mamik!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.